miércoles, 21 de abril de 2021

ENTREVISTAS XORNALÍSTICAS 1ºESO

 

“Gústanme moito os animais e na carreira empezáronme a gustar as plantas”

 

Entrevistamos a Iria Louzán, unha bióloga que nos vai contar os segredos da súa profesión.

Daniela Picallos (1ºESO E)


Por que quixeches ser bióloga?

A verdade é que quería ser bióloga porque me gustan moito os animais e logo, cando estiven na carreira, empezáronme a gustar tamén as plantas.


E por que non es veterinaria?

Non podo tolerar o sufrimento dos animais. Entón, para min non era a mellor opción.


Que é o máis raro que fixeches?

Eu creo que o máis raro que fixen foi, cando estiven en Madrid cunhas prácticas de primatolixía, que é onde estudabamos os primates (un tipo de mono), morreu un dos macacos de berbería e tiven que facer a autopsia. Foi bastante raro.


Cóntanos unha anécdota da túa profesión.

Cando estaba facendo o traballo de fin de grao, necesitaba area da praia de Bastiagueiro. O que pasa é que a area non se pode coller. Entón, estaba eu co meu titor do traballo e apareceu a policía. Tivémonos que esconder detrás dunha duna (ri) porque tiñamos unha bolsa chea de area. Entón, creo que iso foi o máis así, (ri) delinquindo.


Que é o que máis che gusta da túa profesión?

A min encántame ser bióloga porque podo estudar a cantidade de animais que hai, todas as formas, os tipos de plantas. Logo descubrín os fungos e todo o que son os cogomelos. Encántame.


E por que che encantan?

Encántanme porque parécenme marabillosos. Coñeces toda a biodiversidade que hai e todas as súas formas.


Que é o que máis che custou?

Na carreira custoume moito estudar bioquímica. Bioquímica é complicadísima porque ten moitísimo de química. E, claro, a min gústame máis a parte de anatomía dos animais e plantas.


Que é o que menos che gusta?

O que menos me gusta da bioloxía eu creo que é iso. A parte máis de bioloxía celular, que ten que ver coas partes máis pequeniñas, porque todo é máis complicado, non se pode ver. A parte de bioquímica é complicadísima, pero tamén ten partes bonitas como é a xenética.


Como decidiches dar clase de bioloxía?

Vía que tiña moitísima paixón pola bioloxía e dixen pois vou intentar trasmitir esto que me gusta tanto aos máis cativos para que tamén se interesen por esta profesión.


A que idade decidiches ser bióloga?

Decidino pronto porque eu quería ser astronauta para poder estudar a vida extraterrestre. Isto é unha realidade. O que pasa que, claro, para ser astronauta tamén tes que ter moi boas notas, estudar moito, e iso xa custaba un pouco máis. Entón, máis ou menos, cando ía en primeiro, segundo da ESO. Pero os animais gustáronme sempre.


Por que elixiches ir de ciencias?

É que a parte de letras, non é que se me dera mal, pero si que é verdade que se me daba un pouco peor. Interénsame máis os temas científicos etc. Pero, bueno, no caso de inglés, por exemplo, non me gustaba nada: para min comprender os idiomas era moi complicado.


Que é para ti a bioloxía?

Para min, a verdade é que é como unha paixón, un hobby, unha carreira, un pouco de todo. Porque creo que é algo tamén interesante que en calquera momento todo está relacionado coa bioloxía, dende que vemos as noticias, ata que imos polo campo. Todo o que vemos en realidade é bioloxía.



No hay comentarios:

Publicar un comentario