lunes, 26 de abril de 2021

ENTREVISTAS XORNALÍSTICAS 1ºESO

 

“A min gustaríame conseguir que os galegos e as galegas tivésemos un futuro moito máis esperanzador”

 


Profesora de lingua galega e literatura, escritora e deputada, Mercedes Queixas Zas ten claro que é unha docente vocacional que pode mellorar o noso sistema educativo e o futuro do pobo galego desde o Parlamento galego, do que forma parte.

 

Daniel García Lavandeira (1º ESO D)

 

Como profesora…

 

Que é o que máis botas de menos das aulas?

Este primeiro curso fóra das aulas o que máis estrañei foi a relación co alumnado, botei moito de menos as conversas, saber como ían levando este curso tan complexo por causa da pandemia, os resultados que van conseguindo… A verdade é que algunhas veces sentín que me faltaba algo no meu día a día.

Ah! Tamén estrañei o timbre!!!! Decateime do afeita que estou a organizar o meu traballo en sesións de 50 minutos!!!

 

Que prefires ensinar á parte de lingua e literatura galega?

O que máis me ten gustado impartir fóra das miñas materias é obradoiro de comunicación oral e escrita. É unha boa maneira de perfeccionar a expresión en galego dunha forma alternativa, lúdica, colaborativa, distendida… Permite traballar o coñecemento da nosa lingua propia dunha forma máis amena e sobre todo comunicativa.

Fóra do horario lectivo encántame facer parte do club de lectura con alumnado, profesorado, persoal non docente e familias. É algo que me acompañou durante os últimos 10 anos polo menos e paréceme unha actividade fundamental na formación complementaria e no reforzo da relación entre a comunidade educativa.

 

Cal consideras que foi o teu mellor profesor/a e que foi iso tan importante que che ensinou?

Coido que foron varios ao longo da vida. Vou destacar unha profesora de lingua e literatura galega que me deu clase no último curso no Instituto de Monelos, onde estudei. Explicaba moi ben e facía que caeses atrapada nas súas clases. Transmitía moita confianza e empatía. Con ela souben que quería ser tamén profesora de lingua e literatura galega. Un día, no final de curso, pregunteille que tiña que facer. Respondeume que tiña que estudar Filoloxía Galega e logo preparar as oposicións para ensino secundario. Así o fixen. Abriume o camiño. Estoulle moi agradecida porque sempre gocei moito da miña profesión. O ensino é a miña verdadeira vocación.

 

Como deputada…

 

Por que decidiches dedicarte á política?

Hai moitos anos que observo o que pasa ao meu arredor. Vexo moitas incoherencias e inxustizas. Eu acredito na igualdade, na equidade, mais as decisións que se toman desde a responsabilidade política non sempre me parecen que sexan respectuosas con eses principios.

Tamén defendo un mundo máis solidario, máis xusto, respectuoso coa diversidade das persoas, co equilibrio do medio ambiente; unha sociedade tolerante que non acepte que uns teñan que estar por riba dos outros nin que a vida das persoas teña que estar sometida ao poder do diñeiro.

Creo que podemos construír un mundo moito mellor con principios e valores máis humanísticos. Todo isto favorécese desde unha forma de gobernar ou outra. A min gustaríame conseguir que os galegos e as galegas tivésemos un futuro moito máis esperanzador. Somos un pobo milenario, sempre fomos un pobo rexo e traballador, cunha cultura inmensa e entre todos e todas temos que conseguir facelo aínda máis forte.

 

Cal é o teu compromiso con respecto á educación galega, que podes mellorar?

Nos últimos anos creo que o goberno galego non atendeu debidamente a escola pública galega. Comprobo cada día o deterioro de moitos centros de ensino. Creo que urxe devolver ao profesorado os dereitos que se lle foron suprimindo a nivel laboral e económico. É importante, moi importante, reducir as ratios. Non é posíbel unha atención educativa de calidade con aulas tan numerosas. Hai que atender a diversidade debidamente para avanzar cara á inclusión. Para min é fundamental tamén mudar programacións de contidos inmensos e metodoloxías pouco actuais que reforzan unha aprendizaxe memorística pouco aproveitábel.

A educación é un reto continuo que está en transformación permanente, ao igual que a sociedade, por iso debe ser unha profesión moi coidada por calquera goberno, porque é a nai de todas as profesións que desenvolverá no futuro inmediato o conxunto do alumnado.

 

Cres que pronto veremos a unha presidenta na Xunta de Galicia?

Eu creo que si. Pola miña parte farei todo o que poida, xunto con tantos compañeiros e compañeiras, co meu traballo para que así sexa xa en 2023 en que se celebrarán as próximas eleccións galegas.

 

Como escritora…

 

Que libro recomendarías ler aos/ás estudantes de 1º ESO e por que?

É difícil propoñer só un con tantos marabillosos como hai. Voume atrever con este co que me emocionei moito cando o lin por primeira vez: Lúa en Ningures, de Beatriz Maceda, unha escritora coruñesa. Tamén o leu o meu alumnado e compartimos unhas tertulias moi intensas e interesantes. A ver se vos gusta a vós tamén!!! Xa me contaredes!!!!

 

Cal é o teu libro favorito?

Esta pregunta é a máis difícil de todas!!!! Non podo dicir un só. Son moitísimos. Vou dicir o primeiro libro que lin en galego porque me marcou moitísimo cando era nena, xa que até ese momento pensaba que o galego era unha lingua que non se escribía. Memorias dun neno labrego, de Xosé Neira Vilas. Foi toda unha descuberta reveladora para min.

 

Que escritor/a che gustaría coñecer persoalmente?

Castelao. Tería unha longa conversa con el para que me axudase a construír o futuro que merecemos como pobo galego.

 

E, por último, se tiveses que elixir, con que prefires quedarte como profesora, escritora ou deputada?

Quedo coas tres porque nelas me vexo por igual. Ben, algo menos aínda como deputada porque é unha responsabilidade e un traballo máis recente, desde hai apenas seis meses, mais procuro aprender día a día todo o máis rápido que podo grazas á axuda dos meus colegas do grupo parlamentario.

Como escritora sempre aprendín moitísimo do meu alumnado. Como escritora tamén porque me acheguei a moita documentación que me fixo ser unha persoa máis completa. E como deputada aprendo moito, en contacto con moitas persoas que nos trasladan as súas problemáticas, co que podo dicir que teño os pés na terra máis que nunca e a esperanza de contribuír á súa resolución como representante do pobo no Parlamento galego.

 

Mercedes é unha gran persoa preocupada polo pobo galego e traballa día a día para conseguir un futuro mellor para todos/as os/as galegas. Agradecémoslle a súa amabilidade e as súas palabras nesta entrevista.

 

Nove cousas máis sobre Mercedes Queixas

 

A túa cor: son dúas… branca e negra.

O teu postre: a torta de améndoa da miña filla.

O teu libro: Sempre en Galiza, de Castelao.

A túa canción: Matriarcas, de Guadi Galego.

O teu deporte: camiñar pola beiramar coruñesa (é deporte?)

O teu animal: a andoriña.

A túa serie: Borge.

A túa película: On.

O teu xogo: un sudoku.



No hay comentarios:

Publicar un comentario