O venres 21 de outubro vivimos unha fantástica sesión con Silvia, a mamá
de Lucas Rey Fernández, alumno de 4ºC. A protagonista do noso día é licenciada
en Ciencias da Actividade Física e do Deporte (INEF), conta ademais con
formación e experiencia en atención á diversidade. Colabora nun programa de
axuda do Concello da Coruña que permite incluír o deporte en diferentes
asociacións : ACLAD
(Asociación Cidadá de Loita Antidroga), San
José (centro de mulleres sen recursos), ASPANAES (Asociación de Pais e Nais de Persoas con Espectro Autista), Bo Pastor (Centro de homes sen recursos), AECC (Asociación Española Contra o Cancro), CASCO (Comité Antisida Coruña) , APEM (Asociación Pro Enfermos Mentais), Sor Eusebia (fogar para xente sen recursos), ADCOR (Persoas Adultas con Discapacidade Intelectual).
O labor diario de Silvia non se reduce a impartir unha clase de Educación
Física, nada é previsible, se adapta a cada un dos grupos cos que traballa, a
cada persoa. Escoita, aconsella, ri e chora con eles. Sente o seu traballo e
cre que todos e cada un de nós temos moito que ofrecer. Ensínalles pero tamén
aprende con eles e deles. EDUCA SEN
POÑER LÍMITES E CON LETRAS MAIÚSCULAS. OS LÍMITES ESTÁN NA NOSA CABEZA, AS
SOLUCIÓNS NO NOSO CORAZÓN.
A partir da lectura: Por cuatro esquinitas
de nada (Juventud) de Jerome Ruillier, reflexionamos sobre o importante
que é aceptar os demais tal e como son. Cada un de nós somos especiais e
achegamos ao resto infinidade de bos momentos e instantes marabillosos. Todos
somos diversidade. Debemos ser nós mesmos sempre que nos respectemos e debemos
poñernos no lugar dos demais para poder comprendernos. EMPATÍA, RESPECTO,
DIVERSIDADE, ACEPTACIÓN, AMIZADE, SOLIDARIEDADE, INCLUSIÓN…, son moitos os termos
que analizamos e non pasaron desapercibidos no noso discurso.
A nosa segunda aventura comezaba coa lectura de: Mi hermano tiene autismo (Ministerio de Asuntos Sociais) de Ana
González Navarro e Vitoria Labat
Gronchi. Silvia explicounos algúns
trazos comúns que presentan os nenos con espectro autista (TEA), como as
alteracións na comunicación ou as dificultades na interacción social. Pero
quixo deixarnos moi claro que non existe un patrón que defina a
individualidade, que cada un ten as súas
propias características e a súa propia personalidade. SON NENOS CON CAPACIDADES ESPECIAIS.
Chamounos moito a
atención o sistema de comunicación que emprega Silvia cos pequenos e adultos
cos que traballa: a fala signada de
BENSON SCHAEFFER. Utiliza o sistema de signos como apoio á linguaxe oral co obxectivo de poder expresarse, facerse entender, axudar a expresarse e descubrir outras modalidades comunicativas
a través deses momentos de silencio. Acudimos expectantes a unha clase acelerada e aprendemos multitude de
signos.
Explicounos, ademais, que no seu día a día pretende que cada un dos seus alumnos adquira e avance no
seu nivel de autonomía e adquisición de responsabilidades. Para iso faise
necesaria a incorporación de hábitos e rutinas claramente establecidas e
definidas. Silvia apóiase no uso de pictogramas para que a estrutura de cada
momento quede clara. É necesario seguir unha rutina para sentirse seguros no
seu ambiente.
Somos tan
diferentes? Nonnnn. Nós tamén necesitamos establecer rutinas no noso día a día
para sentírmonos máis cómodos e para construír un equilibrio emocional.
Proporciónannos un importantísimo instrumento para a nosa educación e para a
construción da nosa personalidade. A repetición dos actos cotiáns forman
hábitos e a repetición de hábitos sans forman virtudes.
Gran sesión a do
venres 21 de outubro; Silvia fíxonos sentir, emocionarnos e reflexionar sobre a
importancia da loita diaria para saír adiante. Custaranos máis ou menos pero
todos posuímos capacidades especiais que podemos “explotar”. Non necesitamos
cambiar, si amoldarnos ás circunstancias e persoas. Debemos vivir co lema do
respecto, da tolerancia, da empatía... Coa unión, a forza e o compañeirismo, seremos
capaces de construír un mundo mellor.
Debemos pensar que
somos moi afortunados, temos “todo” e en ocasións queixámonos demasiado. O día
a día faise moi difícil para moitos nenos, aínda así non cesan na súa loita.
Son verdadeiros heroes e a familia e educadores o seu gran bastón. Quizais o
mundo non estea adaptado para acoller a diversidade, nós si temos que estalo.
Nós somos diversidade.
No hay comentarios:
Publicar un comentario